Friday, March 11, 2011

[Rentak Ilham - Alfarabiband: Berdakwah Melalui Elemen Rock ]


Assalamualaikum n gd evening to everyone ( omputih selagi x tido selagi tu dia anggap petang ), harini aku ingin memeprkenalkan korang kepada satu band muzik yang digelar ALFARABIBAND! nama yang diambil dari seorang tokoh islam terkenal iaitu Al-Farabi atau nama sebenarnya Abu Nasr Muhammad Ibnu Muhammad Ibnu Tarkhan Ibnu Uzlaq Al Farabi, merupakan seorang tokoh ilmuwan yang amat terkenal dalam ilmu perubatan, sains, matematik, dan sejarah juga berkemahiran dalam bermain alat muzik sehingga telah mencipta satu alat muzik yang digelar gambus. 

Kumpulan Alfarabiband dianggotai oleh 7 orang iaitu Mohd Nazri Alias (Vokalis juga gitaris no.1), Fazrina Ghazali (gitaris no.2), Ahmad Nasie Mohd Nawawi (vokalis), Mohd Shuhaimi Elias (drum), Abdul Razaque Samuel Fakhr Dzulkifli( keyboard1), Mohd Akmaluddin Mat Zawawi(keyboard2), dan Mohd Nizam Alias (bass). 


Aku dah dengar lagu diorang nih, memang best, korang pasti akan rasa terkezut punya dengan elemen rock yang dimainkan, bukan rock cintan beb, keras punya! bagi penggemar lagu-lagu rock tanahair nih korang mesti akan teruja dengan gorengan lagu-lagu diorang nih. kat bawah ni adalah antara lagu yang aku suka, layan....yeah2!!!



 

kalu korang nak layan lagi lagu-lagu dia, korang bleh masuk dalam website nih; http://wn.com/alfarabiband , oklah, nak tdo dulu guys, kul 2 pagi dah nih, salam...

No comments:

Post a Comment