Monday, January 3, 2011

[ Judul Pilihan - Pahlawan Islam Kontemporari ]

Masuk2 kejer jer dah blur, 
x tau nak wat per,
semua tugasan dah setel, 
tunggu submit jer
dan x semena-mena aku ternampak sebuah buku,
eh cam kenal jer!
sebuah buku yang aku beli bulan 12 taun lepas,
baru nak baca? hehehe
memang aku nak baca buku nih tp x pernhnya ada masa,
at last, harini aku dpt gak baca sebahagian dari buku nih,
Buku ni menceritakan pasal tokoh-tokoh perajurit islam yang menghambakan diri dalam memperjuangkan agama islam 
di tanahair mereka.
Agak terharu membaca buku karangan Atriza Umar nih,
aku cuba meletakkan kedudukan aku di kalangan mereka,
macam langit dengan bumi! herm...
Rasulullah s.a.w bersabda yang mengatakan,
70,000 orang akan dipilih oleh Allah masuk kesyurga tanpa hisab, dan setiap seorang dari mereka membawa 70,000 yang lain 
masuk ke syurga, 
cuba kita hitung yer?
Setiap seorang dari 70,000 itu membawa 70,000 orang lagi, maka
jumlahnya adalah 70,000 x 70,000 = 4.9 billion
RAMAI X?
mungkin ada dikalangan kalian yang tergolong
didalam kumpulan nih,
tp aku yakin ia tetap bukan aku..
Ya Allah, jadikanlah aku 
seorang yang senantiasa bertaqwa kepadamu..Aminnn...

No comments:

Post a Comment